Předsevzetí do posilovny – Jdu tam poprvé a rozhodně ne naposled!

0

Konec roku je na spadnutí, Nový rok a vaše nové já se nezadržitelně blíží. I vy chcete být jeden z mnoha, kteří způsobí novoroční nával v posilce? Dáme vám několik nedocenitelných tipů, jak se nezapojit mezi “vzdávače“, které to po měsíci přestane bavit.

Gym už dávno není místem, kde muži s nedostatečným zvrásněním kůry mozkové nahání své přednosti svaly. Naopak, dnes je návštěva fitness společenským standardem. 

Poprvé a napořád

První návštěva nemusí být katastrofa způsobená vaší trémou. Běžte mimo špičku – ráno nebo později večer – a všechny rovnou pozdravte neutrálním, ale přátelským “Ahoj“.

Máte-li zapadnout mezi ty, kteří cvičení berou jako svůj životní styl, chce to vytrvat, mít silnou vůli a zároveň také dávat najevo pokoru. Každý začínal, tedy se nezdráhejte zeptat, ono to cvičení je totiž celkem alchymie.

Můžete narazit na namachrovaného blbce, ale většinou se v gymu táhne za jeden provaz, kdy vám každý rád poradí. 

gym-men-1

Tohle fakt nechcete!

Necháte svou první návštěvu gymu na osudu? Pak čekejte zhruba tohle:

“Zaplatím si tu hodinku, převleču se a přijdu do místnosti se všemi těmi stroji jako vystrašený zajíc v lovecké sezóně. Sednu k tomu, co mi poprvé padne do oka, dám střední váhu, spíš víc, ať si ze mě neutahují. Pak zjistím, že těch padesát kilo fakt neutáhnu, kroutím se, potím se, hekám, ale nechci snížit, vím, že na mě všichni koukají. Co se dá dělat, končím a hodně rychle jdu pryč.“

Chcete vytrvat, hodina s trenérem vám pomůže v začátku, nebo si alespoň něco o posilování načtěte. Program cviků, jídelníček, stanovení tréninkových dnů, to je prostě základ, bez kterého to nepůjde ani vám.

Čtěte také: 

První návštěva posilovny aneb jak se neztrapnit

Etiketa v posilovně aneb co nedělat při cvičení

Zjistěte, kdy v posilovně plýtváte časem?

fitness-719559_1920

Cvičební plán pro začátečníka – Zapište si ho za uši!

V základu se posilují tři hlavní partie – záda, prsa a nohy. Pak je to o rukách – biceps, triceps, ramena, včetně trapéz. Déle jsou tu pak lýtky a předloktí. Samozřejmostí je břicho, to se však dá posilovat i bez návštěvy gymu.

Základní cviky:

prsa – bench-press

záda – přitahování činek v předklonu

nohy – dřepy s činkami

bicepsy – zdvih s velkou činkou

triceps – stlačení kladky

ramena – zvedání činky nad hlavu

lýtka – výpony

břicho – zkracovačky

To všechno jsou poměrně náročné cviky, které je třeba ze začátku trénovat s přiměřenou váhou. Samozřejmě s 2-3 minutovými pauzami mezi jednotlivými sériemi.

Každý cvik vyžaduje 3 série po 8-12 opakováních.

Vypsané cviky dělejte několik prvních týdnů, zvykejte tělo na zátěž postupně a dbejte na správné provedení.

Ideální jsou 3 tréninky do týdne.

training-601214_1920

Je to všechno v železe

Je to o pár cvicích, které vám procvičí celé tělo. Postupně vám pak pomohou celkově zesílit a zvýšit kondičku. Nelekejte se toho, že zpočátku vlastně vůbec nepřijdete do kontaktu se stroji, i na ně postupem času přijde.

Oblézt všechny kladky a jít domů, to je cvičení pro ženské. 

Pořádné posilování je o železe! Sebrat co unesete, zvedat to, co to jen půjde, tlačit to až do bolesti. Vydržet co nejdéle.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here