Zázrak jménem kruhový trénink

0

My muži máme rádi ženy a ženy zase mají rády svaly. No a protože se chceme ženám líbit, tak chceme mít i svaly. Toto jednoduché pravidlo platí již od dávnověku a na rozdíl od měnících se ideálů ženské krásy, ta mužská vždy zůstávala stejná.

Krásné vypracované tělo je přesně to, co dokáže každou ženu dostat do varu. Ale jak na něj?

Pokud z nějakého důvodu nemůžete, nebo nechcete chodit do posilovny, existují pro vás další možnosti, jak něco udělat pro své zdraví a zároveň získat postavu, jakou jste vždy chtěli. Jednou z těchto variant je i kruhový trénink, o kterém se v poslední době opravdu mnoho mluví, ale někteří netuší o co vlastně jde.

Kruhový trénink

Kruhový trénink je nejvhodnější formou jak zároveň nabírat svalovou hmotu a ztrácet tukové zásoby. Díky němu získáte nejen sílu, ale také vytrvalost. Je to skvělý způsob jak posílit své zdraví a také zvednout například své sportovní výkony, ale jak také s větší lehkostí překonávat překážky běžného dne. Je však dobré vědět, že kruhový trénink, tedy jeho plné nasazení, není nejvhodnějším způsobem jak začít.

Pokud byste chtěli opravdu s takzvaným kruháčem začít, vždy si ze začátku musíte stanovit takové cíle, které vás okamžitě nepoloží na lopatky. Plné nasazení v kruhovém tréninku je doporučeno osobám, které se alespoň již dva měsíce potrápily se zvedáním činek v posilovně.

Samotný princip tohoto tréninku spočívá v procvičení kompletně všech svalových partií. Samotný trénink se pak skládá z 3-4 kol, kdy každé kolo trvá 10-15 minut. Mezi každým kolem jsou pauzy 2-3 minuty. To z toho důvodu, aby tělo zůstalo zahřáté a neodplavily se vzniklé hormony, které nás doprovázejí při každém pohybu. V rámci jednoho kola se provádí 10-16 cviků, každý na jiném stanovišti, na kterém sportovec cvičí nejméně 30 sekund.

Kruhový trénink staví na prokrvování celého těla. Z toho důvodu je zapotřebí, aby byly na po sobě jdoucích stanovištích procvičovány nejvzdálenější tělesné partie. V praxi to tedy znamená, že po procvičování rukou jsou na řadě nohy.
Jako u každého cvičení by i u kruhového tréninku mělo nejdříve nastat protahování svalových partii, které by mělo zabrat minimálně 10 minut. Po samotném tréninku je vhodné zařadit aerobní cvičení, jako je například běh na pásu či jízda na rotopedu. I po tomto cvičení bychom se měli protáhnout a pak už jen zamířit do sprch.

Domácí prostředí i skupinový kurz

Kruhový trénink si lze užít v domácím prostředí, ale jaká by to byla motivace. Ve většině měst již aktivně probíhají skupinové kruhové tréninky, během kterých si lze osvojit potřebné cviky. Cvičení ve skupině vede k rychlejšímu zdokonalování, vyrovnávání sil s ostatními a jejich překonávání.

Cvičíte-li doma, dbejte na to, aby byly cviky rovnoměrně rozložené pro posílení těla, a dodržujte především čas na pauzu, který nesmí být delší, než jsme psali. V opačném případě ztrácí kruhový tréning efekt.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here