Tréninkový jídelníček – Proč do něj zařadit banány?

0

Pravidelně dřete na své fyzičce? Mají-li být vaše svaly konečně vidět, je třeba do svého tréninkového jídelníčku zařadit banán.

Ten se v poslední době stal ovocem číslo jedna ve světě fitness. Obsahuje hodně vitamínů, vlákniny, minerálů a škrobu a jde o nejvíce konzumované ovoce světa!

Přijděte mu na chuť i vy!

Banány obsahují tři přírodní cukry – glukózu, sacharózu a glukózu. Jeden středně velký banán je tak velkou náloží okamžité energie. Studie ukazují, že dva banány dodají potřebnou sílu na 90minutový trénink. Není se tedy čemu divit, že pro kluky z posilovny je banán základ každodenního jídelníčku.

Čím je banán větší a zralejší, tím více cukrů obsahuje. 

Lehce stravitelné ovoce si můžete vzít v podstatě kamkoliv a jeho konzumací dodat tělu potřebnou energii. Obecně se však doporučuje po ránu jako součást zdravé snídaně, rovněž před nebo po náročné fyzické aktivitě. Na paměti mějte, že nadměrná konzumace v nevhodnou dobu může vést k ukládání sacharidů ve formě tuků.

Jíst banán se vyplatí nejen kvůli rychlému příjmu energie, exotické ovoce usnadní trénink i z jiných důvodů. První věcí je schopnost ochlazovat organismus a druhou je prevence před křečemi svalstva.

Vyzkoušejte rychlé banánové smoothie s proteiny po náročném tréninku

Smoothie se skládá z jednoho banánu, 2 lžic medu, půl hrnku mléka, půl hrnku vody a 1 vrchovaté lžíce proteinového prášku s příchutí čokolády.

Vše spolu umixujte dohladka.

Čtěte také: Jak nabrat svalovou hmotu, aneb jídelníček kulturisty

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here