Mýty o posilování

0

V dnešní době je spousta rozdílných rad, jak cvičit a dosáhnout dobrých výsledků a také zhubnout, což se týká především žen. Některé z nich jsou „prachsprosté“ marketingové tahy. Tím mám na mysli propagování nových a lepších posilovacích strojů nebo potravinových doplňků. Pojďme se podívat na několik mýtů, které nám média předkládají.

Více hodin strávených v posilovně vede k lepším výsledkům

Ve skutečnosti : Jestli si myslíte, že když si z posilovny uděláte druhý domov a tím budete mít lepší výsledky, mýlíte se. Přílišné trénování může vést k zastavení růstu svalové tkáně. Místo tvoření svalů bude Vaše tělo dělat přesný opak – tedy ztratíte je. Při posilování musíte používat i mozek. Když cvičíte, dělejte to na 110%. Odcvičte sérii, odpočiňte si, pak si přidejte závaží, … Vaše cvičení by nemělo trvat více než hodinu, pokud tomu tak je, děláte moc veliké pauzy mezi sériemi nebo netrénujete efektivně.

Více hmoty znamená větší sílu

Ve skutečnosti : Síla a velikost svalu spolu až tak nesouvisí. Menší lidé mají větší tendenci nabírat svalovou hmotu – tedy růst do šířky. Naopak vysokým lidem se svaly zvětšují do šířky hůře, za to mají velikou sílu i s menšími svaly. Ale ani toto nemusí platit – podívejme se na mistry bojových umění jako jsou Bruce Lee nebo Jackie Chan. Jsou malí, ale neuvěřitelně silní, obratní a rychlí.

Pro dobré výsledky musíte používat nejnovější přístroje

Ve skutečnosti : Existuje mnoho různých druhů přístrojů a každý z nich je zaměřen na jinou partii těla. Ale popravdě, někdy je lepší se poohlédnout po obyčejné čince. Při používání činek se můžete zaměřit na všechny své hlavní svaly – tedy prsa, biceps, triceps, zádové svaly. Činky jsou náčiní, se kterým můžete dělat nejvíce cviků. Konečně nejsou ani tak drahé, v obchodě je seženete za pár korun (v porovnání se stroji). Pokud nemáte k dispozici ani činky, postačí vám dvě stejné naplněné PET láhve.

Svaly se proměňují v tuk

Ve skutečnosti :Tak jako tuk se proměňuje ve svaly, svaly se v tuk proměnit nemohou. Jsou to dva absolutně jiné procesy a pokud se stane, že se dějí zároveň, je to velice vzácný případ. Pokud přestanete posilovat, přestanete tím i spalovat kalorie a svaly Vám po čase „slezou.“ Ale nevytvoří se z nich tuk – jednoduše ztratíte na objemu.

Pokud jsou Vaši rodiče tlustí, Vy budete taky

Ve skutečnosti : Ano, obezita se může dědit geneticky. Nicméně existuje mnoho ovlivňujících faktorů, které Vás mohou této „genetické chyby“ zbavit. Nejhorší, co můžete pro své tělo udělat je přejídání se a odmítání cvičení. Místo relaxování u televize a cpaní se brambůrky radši běžte na bazén. Budete energetičtější, časem vyřešíte problém s nadváhou a budete se cítit lépe. To, že budete tlustí se odvíjí od Vašeho způsobu života, převzatého od rodičů (kteří také nikdy necvičili). Zaleží na vás, který styl života si zvolíte.

Je dobré jet pořád na maximum

Ve skutečnosti : Pokud se snažíte během každého cvičení dosáhnout maxima, může to vést k přetrénování. Musíte si vytvořit řádný a mírný trénink. Naplánujte si několik tvrdých tréninků, roztroušených do několika lehčích, během kterých se Vaše tělo zotaví. Tyto „lehké“ dny nemusí být plýtvání časem – naložte si menší zátěž a jeďte více opakování. Pokud si sami nevíte rady se zátěží a tréninkových programem, v každé posilovně je kvalifikovaný trenér, který vám zajisté poradí.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here