Cvičení doma, aneb jak neutrácet za posilovnu

0

Ceny v posilovnách v posledních letech neuvěřitelně rostou za jeden vstup zaplatíte minimálně 50kč. Což takhle si udělat svou vlastní posilovnu téměř zdarma?

Uvědomte si priority

Pokud je vaším hlavním cílem tvoření svalové hmoty, měli byste vynechat, nebo omezit aerobní sporty a zaměřit se na tvorbu svalů. Aerobním sportem se rozumí například běh, plavání, jízda na kole atd. Při tom se vám zvýší tep, začnete se potit a spotřebováváte více energie, než při silovém cvičení. Samozřejmě nemusíte vynechat aerobní sporty úplně, můžete to spolu různě kombinovat a najít tu vhodnou variantu právě pro vás. Pokud se chcete zbavit přetékajícího břicha, bude nejlepší zvolit právě aerobní činnosti. V kombinaci s různými doplňky stravy bude mít cvičení v budoucnu pozitivní efekt. Jak u aerobního tak u silového cvičení je základem úspěchu motivace, udržení tempa a zapálenost. Najděte si sport, který vás baví a bude pro vás radost udržovat se v kondici. Ruku v ruce s pěknou postavou jde i zdravá psychika a sebevědomí. A to by se přeci hodilo každému.

Domácí cvičení

I doma se dá provozovat velké množství pohybových aktivit. Stačí k tomu trochu místa a proud čerstvého vzduchu. – Švihadlo – Běhání do schodů – Rotoped – Cvičení aerobicu podle předlohy (např. na internetu) K silovému cvičení vám budou stačit klasické činky. Jejich váhu si zvolte podle vašich schopností a postupem času navyšujte.

Dřepy

Začněte s váhou těla 25 opakování a ujistěte se, že jdete tak nízko k zemi, jak to jen jde. Další cvik na zpevnění stehen je opření o zeď zády přičemž u kolen je svírán úhel 90°. Vydržte tak jednu celou minutu!

Kliky

Můžete dělat jak klasické kliky, tak ztížené. Například položte nohy na židli nebo na stůl. Jestli ani toto nebude stačit, můžete si položit těžký předmět na stehna.

Činky

Na činky existuje mnoho cviků. Klasické zvedání na biceps, zvedání do strany na triceps, vykrucování činek k pasu (na zápěstí), zvedání činky s podpěrou (např. o koleno), …

Sklapovačky

Snad každý je zná, ale málokdo je dělá správně. Pro to, aby sklapovačky nebo sedy lehy byly účinné, je nutné netahat váhu těla zády, ale břišními svaly. Začněte s vahou těla a postupně si přidávejte obtížnost (natažené ruce nad hlavou, činka na prsou, zvednuté nohy, větší sklon – např z kopce). Na jednotlivé části břišních svalů také působí vykrucování na levou či pravou stranu.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here