Jak na virální videa

Share

Kreativní virální videa jsou v dnešní době stále oblíbenější a stále diskutovanější. Na Youtube se dnes mnozí snaží dosáhnout popularity, ale jen malé procento sdílených spotů získá tuny zhlédnutí. Popovou hvězdu Justina Biebera známe právě díky internetu. Není divu, že své virální video chtějí mít i firmy. I ty touží být veřejně známé. O takové propagaci si nechávají zdát.

Šíří se jako vir

Virální videa se rozvíjejí právě díky sociálním sítím. Jde o spoty, které nás většinou mají za úkol pobavit. Často jsou velmi levné a oblíbené u firem. Ty bohužel očekávají, že když si spot nechají natočit, budou mít zaručený úspěch. Virální videa poznáme teprve až podle jejich zhlédnutí a sdílení, tedy podle přeposílání bez placené podpory. Jak je dělat správně? 

Neexistuje zaručený recept

Zde vám nenabídnu něco, jako je recept na bábovku. Nabízím jen nástin toho, jak si získat pozornost. Než se do čehokoliv pustíte, popřemýšlejte nad tím, co chcete předat. Ideální je, když vaše cílová skupina najde ve videu své osobní životní situace. Tak to dělají dnes už známí ViralBrothers. Představují hlášky učitelek, studentů, nebo třeba matek. Hlášky, které dobře známe z vlastního života. Dále přemýšlejte nad správným načasováním videa. Krátké a poutavé video získá palce směrem nahoru. Lidé nebudou šířit spot, který v půlce vypnuli.

Přidání videa

Během přidávání videa nezapomínejte na titulky a klíčová slova. Bez nich by vaše video nikdo nenašel. Vyzívejte k akci ty, kteří video už zhlédli. Ujistěte se, že je povoleno sdílení. Bez toho by virální video nebylo virálním. Na Facebook a jiné sociální sítě nepřidávejte video v pátek večer, nebo v sobotu, kdy u počítače sedí jen pár lidí. Ideální je pondělí a úterý kolem odpoledne.     

Správný virál

Není to tak dávno, co se na internetu objevil videoklip americké popové zpěvačky Rebeccy Black. Tato čtrnáctiletá slečna je důkazem toho, že díky internetu se z kohokoliv může stát hvězda. V písničce Friday byl názor, který sdílela se širším publikem. „Friday, Friday!! Gettin’ down on Friday. Partyin’, partyin’!!” 170 milionů zhlédnutí bylo rázem na světě. Všichni si tento pitomý song posílali. Obzvlášť v pátek. Navíc během sedmi dnů se objevily parodie pro všechny ostatní dny v týdnu.

Virálním videem se stala i obyčejná smyčka Nyan Cat. Přitom nejde o nic jiného než o stále znějící stupidní melodii a špatnou animaci. Toto video má asi 40 milionů zhlédnutí. Existuje i tříhodinová verze spotu a spousta parodií na něj. Na internetu jsou v tuto chvíli kočky francouzské, ruské i japonské. Ideální je, když se stáváme součástí virálu. Zde to autorům vyšlo, ale možná s tím ani nepočítali.

Hodně štěstí

Rozhodli jste se, že budete tvořit virální videa? Mohu vám jedině popřát hodně štěstí. Internet je moře plné ryb. Třeba si někdo té vaší rybky všimne a stane se z ní velryba. Nemějte strach do světa pustit nějaký svůj kreativní obsah. Těm, kteří pouze s chutí sledují tyto spoty, přeji, hodně zábavy.

Read more

Local News