Tento model byl poprvé představen veřejnosti jako koncept v roce 2003 na frankfurtském autosalonu. Měla vidlicový desetiválec a automobilka s ní nepokrytě připomínala a oslavovala nespočet vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce.

Audi R8 bylo původně vyvinuto, aby pokořilo trhu vládnoucí Porsche 911. Se svým výraznějším vzhledem, větším konfortem a lepší dynamikou se stalo silným soupeřem.

Design R8 navrhli v Ingolstadtu a výsledek je vesměs ohromující. V konstrukci R8 je vidět dlouholetá praxe automobilky Audi. Na přídi a za dveřmi jsou masivní průduchy, vyrobené z tmavého uhlíkového kompozitu, které chladí motor. Ze strany vůz vypadá lehce jako letící projektil. Motor má uložený před zadní nápravou, tudíž je kabina posunuta více k přídi. V předních i zadních světlometech a motorizovaném prostoru najdete dohromady 210 diod.

Technické parametry nejsou ničím překvapivým. Přeci jenom se u takovýchto luxusních automobilů pohybují okolo stejných hodnot. Neznamená to ale, že by Audi R8 bylo nějaké p