3 jednoduché tipy, jak si udržet zákazníky

Share

Chcete-li si udržet zákazníky, musí být s vašimi službami či produkty spokojeni. Nestačí jim jen perfektní servis a nadstandardní chování, to dnes považují za samozřejmost. Vyžadují i něco navíc – přátelský přístup. Jak nebýt jen chladným obchodníkem, ale vybudovat si s nimi trvalý vztah? Způsobů existuje celá řada.

Pošlete děkovný dopis

Poměrně jednoduchou a finančně nenáročnou cestou, jak dát zákazníkovi najevo, že vám na něm záleží, je poslat mu děkovný dopis. Teď možná namítnete, že žijeme v digitálním věku, tak e-mail bude bohatě stačit. To je ale velký omyl. E-maily jsme totiž všichni doslova přehlceni nejen v práci, ale i v soukromém životě. Dopis v obálce však dostává jen málokdo, věnuje mu proto větší pozornost a výsledný efekt je pak mnohem větší. Obnovte staré způsoby komunikace, uvidíte, že předčí vaše očekávání.

Podělte se o zajímavé rady a tipy

Zákazník prahne po informacích. Sdělte mu proto něco zajímavého, přínosného. Můžete třeba uspořádat nějaký specializovaný seminář, na který ho pozvete, natočit video nebo napsat článek, který mu pomůže s výběrem produktů. Vytvářejte přehledné návody, tipy nebo napište e-knihu a poskytněte ji zdarma a nezištně vašim zákazníkům. E-booky fungují jako skvělá reklama, podpoří vaše podnikání a navíc ještě zvýší vaši důvěryhodnost.

Překvapte malým dárkem

Kdo by nerad dostával dárky? Většina z nás je má spjaty s Vánocemi nebo s narozeninami. Co ale obdarovat vaše zákazníky mimo tyto příležitosti? Zkuste to třeba v den výročí jejich prvního nákupu, na Světový den štěstí nebo jim drobnou pozornost přibalte k objednávce. Může se jednat o kartičky s věnováním nebo třeba malé reklamní předměty. Ty však vybírejte velmi opatrně, protože by neměly působit prvoplánově a budit dojem, že chcete hlavně prodat. Ideální je, když mají propagační předměty spojitost s nakoupeným zbožím. Můžete ke kosmetickým produktům přidat zrcátko nebo k diářům reklamní tužky. Tyto maličkosti nijak nezatíží váš rozpočet a přitom vám získají cenné body navíc. Tak si vaše zákazníky hýčkejte, uvidíte, že se vám za vaši péči náležitě odmění!

Read more

Local News