Jste workoholik? Zjistěte, jak být líný a přesto úspěšný podnikatel!

Share

Asi každý podnikatel potvrdí, že byznys není žádná procházka růžovým sadem. Cesta k zisku je tvrdá a náročná! Naučit se po ní chodit není snadné a vyžaduje to spoustu času. Není se tedy čemu divit, když v touze po úspěchu začnete pracovat 12 hodin denně! Zjistěte, jak předejít workoholismu s být přesto úspěšným podnikatelem.

Jak vyzrát nad stálou potřebou pracovat? Jednoduše – stačí být línějším podnikatelem! Poradíme, jak se jím stát.

Poznejte workoholismus a jeho příznaky

Jste výkonní a stále plní energie? To ovšem nemusí trvat věčně, zvláště budete-li pracovat 12 hodin denně, bez odpočinku, bez možnosti relaxace, to pomalu ale jistě dopracujete do stavu úplného vyhoření. Uvědomte si, že neustálé věnování se práci vede ke snižování vaší kreativity, kvality a efektivity.

Změňte svůj přístup a staňte se línějším podnikatelem – oceníte to vy, vaši blízcí a konečně i celý váš byznys. 

Chcete být úspěšným podnikatelem či manažerem? Cesta nevede přes zarputilé stálé pracování. I když je vaše vůli a chuť pracovat obdivuhodná, úspěchu dosáhnete spíše dobrými výsledky a efektivním způsobem práce, nikoliv přehnaně dlouhou pracovní dobou.

Pokud jste se pustili do budování vlastního byznysu a chcete se jednou dočkat svobody a pasivního příjmu, pak se řiďte následujícími doporučeními.

Práce na druhé koleji

Většina podnikatelů se práce jen těžko vzdává, je však důležité přesunout práci až na druhé místo ve vašem žebříčku hodnot.

Naučte se dělat to, co je důležité! Sledování virálních videí, zkoušení nových aplikací, prozkoumání zdi kamaráda na fb, to vše vám bere čas a snižuje šance na dosáhnutí svých vytyčených cílů v podnikání. Nový videoklip od JLo vám zisk nepřinese!

Pakliže stále nestíháte a neustále někam spěcháte, není to známka maximálního pracovního nasazení, nýbrž špatným organizováním svého času. Obecná poučka pro podnikatele a managery říká, že 80% zisku plyne z 20% práce. tedy zapřemýšlejte nad svou pracovní dobou, kolik času skutečně pracujete, kolik trávíte telefonáty, surfováním na internetu apod. Ve výsledku vám možná vyjde, že z nějakých 11 hodin práce děláte “pouhých“ 8 hodin. Co tedy vlastně děláte zbylé hodiny? Využíváte je efektivně?

Čtěte také: Jak úspěšní lidé využívají čas oběda?

Vše na poslední chvíli

Ačkoliv se obecně doporučuje dělat vše co možná nejdříve, ovšem dělat opak může být k užitku. Pokud budete mít na připravení prezentace 6 hodin, pak věřte, že vám to skutečně šest hodin trvat bude. Máte-li být ovšem skutečně efektivní, pak si zkuste na práci vzít méně času, než obvykle. Činnost, kterou normálně vyřídíte za cca hodinu a půl nechte na poslední chvíli a začněte na ní pracovat půl hodiny před deadlinem. Překvapí vás, že to zvládnete!

picjumbo.com_HNCK4011 (1)

Dělat vše na poslední chvíli může být efektivní! Šéf o tom ale vědět nemusí!

Dobré návyky

Stejně tak jako odměňujete svého psa za dobře vykonaný povel, i sebe oceňte až po vykonání práce. Odejít od rozdělaného projektu před dokončením, jen kvůli tomu, že máte chuť na kousek medovníku a dobrou kávu, vás ve výsledku bude stát zbytečný čas navíc. Přerušením soustředění můžete přijít o skvělé nápady. Vypněte tedy mobilní telefon, nepřijímejte návštěvy, věnujte se jen své práci, doku nebude hotovo.

Nechoďte na osobní schůzky

Jedna schůzka vám může zabrat až polovinu dne. Využívejte raději komunikace přes mobilní telefon či maily. Uspořádat můžete také videokonferenci přes Skype. Tak zkrátíte čas domlouváním a získáte čas i energii na další, důležitější úkony svého podnikání.

Vy jste ti, kteří řídí svůj byznys!

Read more

Local News