5 věcí, jaké byste určitě měli vědět o proteinech

0

Proteiny jsou obecně esenciální makro-nutrient pro vás i každého dalšího člověka, co má obdobně fungující lidské tělo. Proteiny vám pomáhají déle být jakoby s pocitem plnosti (a přesně totéž i dělají) a v neposlední řadě, jsou základním stavebním (i opravným kamenem) vaší tělesné muskulatury. Je tu ale nemálo věcí, jakým o nich stále dost z nás věří, čímž se zbytečně připravují o jeho maximální užitek, když už jej do sebe vpravují díky všelijakým nápojům a jídlu, nedejbože předraženým dovozovým doplňkům stravy pro sportovce.

1. Jděte po přírodě

Co se týče kvality proteinů, tak zde platí na 100 % „Jste to, co jíte“ – buďte proto snob na kvalitu. Nejlepší jsou kuřecí prsa (pozor, vyhnané dnes ve velkochovu hormony většinou jako jiná masa), hovězí (stejný problém), jsou tu ale naštěstí ryby (pozor na rtuť zase) a všelijaké mořské plody. I rostlinný protein je ale samozřejmě neméně kvalitní pro tělo. Fáma, že bez masa člověk umře po pár týdnech je samozřejmě pitomost a jestli nevěříte ani nám, zajeďte se podívat do Indie na 1 miliardu živoucích vegetariánských důkazů… Vždy u dobytka sledujte, zda bylo maso krmené na trávě (anglická značka „Grass Fed“).

2. Protein není jen pro vaše svaly

Jak se mylně leckdo domnívá a soudí, že proteiny = pouze svaly! I když proteiny definitivně pomáhají přibrat váhu, jsou neméně důležité i pro kosti, chrupavky, krev, sexuální „drajv“, hormony, …

3. Více není u proteinů vždy lépe

Lidské tělo je zařízeno takovým stylem, že dokáže z potravy přijmout na jednu dávku mezi 25-35 gramy proteinů, takže, 3 kg steak určitě není nutný. Naopak, cpát se jen proteiny je vysloveně nezdravé, a životu nebezpečné (viz Otrava proteiny)!

4. Sledujte, co vše je v jídle dalšího kromě proteinů

Jedna věc je mít proteiny z nějakého doplňku výživy a jiná z přírodního zdroje. Jde o to, že když si dáte rybu, máte tuny Omega-3 a spoustu zdravého tuku (bez soli ideálně), no a když si dáte proteinovou tyčinku, většinou tam je tuna sladidel a dalších neřádstev na tři řádky hustě psaným fontem velikosti 2.

5. Diverzifikujte své proteinové zdroje

Grilované kuře je super, ale nemusíte jej jíst pořád. Dá se nahradit za kachnu /husu, divočinu, mušle, škeble, kraba, mandle a slunečnicová semínka, čočku, fazoli, …

Zdroj + Foto: www.menshealth.com

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here