Když se průměrného chlapa zeptáte, „Jaký máš typ?“ tak obvykle odpoví spíše něco jako „Jennifer Lawrence, Serena Williams, Alicia Vikander!“ spíše nežli „A+“. Jestliže svoji krevní skupinu neznáte, možná vás dnešní článek ponoukne k tomu, abyste se po ní poptali. Fenomén známý jako „Dieta podle krevních skupin“ na tom totiž staví.

A čím že je to dieta podle krevních skupin zajímavá? Staví totiž na oné filozofii, že jen určitý typ jídla je vhodný pro typickou chemii určitého krevního typu. Jen určité typy jídla prý sedí jen určitým skupinám. Pointa je (nakonec, je to dieta), že vám pomůže snížit nadváhu, udržet zdravou váhu, snížit riziko chronických nemocí z nadváhy a vše okolo, je to ale pravda?

Dieta podle krevních typů byla odhalena světu Peterem D’Adamo, naturopatickým doktorem, jenž o tom napsal i knihu („Eat right for your type“). Celková teorie tu ale je, že právě vaše krevní skupina je jedním z významným faktorů, které je potřeba při dietě zvládnout, jelikož právě ona ovlivňuje optimální potraviny pro tělo. Když ji praktikujete a cvičíte správně, promění vás to prý na tu nejzdravější verzi vašeho já, jaká je možná.

Typy A mají jíst:
Vegetariánskou dietu.
Jíst čerstvá, organická jídla.
Dělat jógu, tai-či a meditaci v rámci de-stresování.

Typy B mají jíst:
Vyhýbat se kukuřici a čočce, nejíst buráky, pšenici, ječmen – rozhází metabolismus a způsobí přibírání.
Vyhýbat se kuřatům – můžou obstarat i problémy s imuni