SEO – Kterým postupům se nově vyhnout

Share

I v oblasti SEO probíhá vývoj, a mnohé, co ještě před rokem fungovalo, dnes vašemu webu spíše uškodí. V tomto článku se dozvíte, kterým postupům se obloukem vyhnout, či jak upravit postupy stávající.

SEO aneb jak pro něj fungují EM domény

EM domény, jinak také tzv. „domény s přesnou shodou“, představovaly až donedávna spolehlivý způsob jak zajistit webu úspěch ve vyhledávačích během prvních týdnů. Jak se ukazuje, to už dnes neplatí. Google a po něm i další vyhledávače jednoduše změnily algoritmus vyhledávání, a doména shodná s klíčovým slovem už nehraje takovou roli, jako jiné aspekty, např. kvalita vlastního obsahu na webu. V případě domén nižších řádů, zakoupených právě z důvodu této shody, se může jednat i o mínus pro page rank.

Chybná struktura URL

Existují prakticky dvě možnosti, jak strukturovat URL. První příklad vypadá takto: „priklad.cz/tema1/stránka“ druhý takto: „priklad.cz/stránka“. Rozdíl je sice minimální, ale velmi důležitý. Struktura druhého příkladu vyhledávači naznačuje, že všechny stránky na vašem webu mají stejné postavení, a zastírá tak skutečnou strukturu webu. Oproti tomu první možnost ukazuje, jaká je podoba webu i to, kam jednotlivé příspěvky míří.

Guest blogging

Tato metoda spočívá v oslovování webů a blogů s podobnou tématikou a uzavíráním dohod o publikaci jejich článků výměnou za odkazy na váš web, které se objeví na jejich stránce. Vyhledávače ale i tuto metodu prokoukly, a pokud se odkaz na stránce netýká tématu, či je dokonce skryt, nebudou na něj brát zřetel. Dokonce může být váš web i penalizován. Je tedy jasné, že tato metoda vyžaduje rozvahu.

Tapetování klíčovými slovy

Dříve naprosto běžná a účinná metoda, která se s postupujícím vývojem vyhledávacích algoritmů stává naopak přítěží. Dnes se vyhledávače soustředí především na kvalitu zveřejněného materiálu. Dnešní algoritmy dosáhly již takové úrovně, že začínají plnit svůj skutečný úkol. Tím je nalezení skutečně zajímavého a žádaného obsahu pro uživatele vyhledávačů. Tento trend musí sledovat i váš přístup k SEO. Staré známé triky, jako je přeplnění webů články, které jsou zajímavé pro stroje tím, že jsou nacpané až po okraj klíčovými slovy, už fungovat nebudou. Naopak, mohou vést k penalizaci vašeho webu.

H1 nadpis je klíčem

Další z pravidel, které s postupujícím vývoje vyhledávacích algoritmů ztratilo smysl. Ještě před několika lety bylo naprosto klíčové, aby většina nadpisů na stránce, obsahující klíčová slova, měl formát h1. Dnes již algoritmus bezpečně rozpozná i nadpisy nižšího řádu. Nadpisy úrovně h1 již zároveň nemusí přetékat klíčovými slovy, jelikož se algoritmus při jejich hledání zaměřuje i na jiné části stránek, které doteď opomíjel.

Kvanta stránek

V předchozích letech bylo velmi rozšířenou metodou vytvářet na vašem webu samostatnou stánku pro každou variantu klíčových slov. Ani to již dnes neplatí. Zaměřte se proto na kvalitu, ne kvantitu. Jak bylo zmíněno výše, vyhledávačům jde mnohem více o užitečnost daného obsahu, než o indexování co největšího počtu stránek. Může se zdát, že větší počet stránek zaručí větší traffic, ale není tomu tak. Při tvorbě či správě vašeho webu tedy vytvářejte pouze takové stránky, které jsou nezbytně nutné, a víte, jakým způsobem je vaši návštěvníci využijí.

HTTPS

Velmi často opomíjeným faktorem pro SEO je bezpečnost. V posledních letech se začal page ranking odvíjet i od typu protokolu, který web využívá. Pokud se tedy při přihlášení na váš web uživatelé stále setkávají s tvarem adresy „http://“ je čas na změnu. Vylepšení zabezpečení ocení jak vaši zákazníci, tak vyhledávač. Klasická argumentace, která mnohé majitele webů odrazovala od vylepšení jejich protokolu na bezpečnější verzi, která se odvolávala na nepřipravenost starších zařízení, již dnes neplatí. Dnes se již málokde najde zařízení, které by si s HTTPS neporadilo.

Lokální SEO

Vývojem prochází i základní filozofie samotného vyhledávače. Google dal v několika posledních měsících najevo, že vzroste podpora Googlu lokálním komunitám. Tato podpora se má realizovat několika způsoby, jako dva hlavní příklady lze uvést přímý marketing na Google mapách, a především, vzrůstající roli lokálního SEO na výsledky vyhledávání. Pokud jste tedy poskytovatel lokálních služeb, otevírá se pro vás úplně nová příležitost, pokud ne, budete se muset přizpůsobit novému trendu. Máte-li tedy možnost jakkoliv napojit váš web na místo, kde žijete, neváhejte, a pusťte se do toho.

Mobilní design

Od roku 2015 funguje ve vyhledávači Google algoritmus nazvaný Mobilegeddon, který zlepšuje page rating webům, které jsou přizpůsobené chytrým telefonům. Ostatně není se čemu divit, globálním trendem je přechod od osobních počítačů právě k chytrým telefonům, a většina online aktivit se dnes odehrává právě na nich. Takže, je i ve vašem zájmu, aby vás doba nepředběhla, a i vy jste přizpůsobili svůj web požadavkům mobilních telefonů. Prvním krokem, který můžete učinit, je implementace tzv. responzivního designu, který umožňuje vašemu webu pružně reagovat na různé velikosti obrazovek. Tato funkce se netýká pouze chytrých telefonů, uživatelé menších notebooku, nebo ultrabooků vám zajisté budou velmi vděční.

Read more

Local News