Osm tipů, díky kterým vyzrajete nad depresí

0

Americká psycholožka Susan Biali radí, jak se ubránit depce. Cítíte se pod psa? Vyzkoušejte následující ověřené tipy a uvidíte ten rozdíl. Nepotřebujete k tomu nic víc než upravit svůj každodenní režim.

Depresivními stavy si neprochází jen lidé, kteří proti depresi musí bojovat naordinovaným pojídáním antidepresiv. Čas od času si takovým stavem projde každý. Stačí, když se tělo v zimě z nedostatku slunečního svitu přepne na úspornější režim, jak to v přírodě bývá zvykem, a s psychikou to udělá své. Nebo máte prostě blbé období, jak z toho ven?

Psycholožka Susan Biali uvádí několik zaručených tipů, jak si můžete během chvilky zvednout náladu a začít zase normálně fungovat. Poslouží vám jako prevence proti depresím nebo v boji proti již propuknutým depresivním stavům.

Hýbejte se

Pravidelné každodenní cvičení vám pomůže udržet si dobrou náladu stejně jako kdybyste si namísto toho vzali pilulku antidepresiv. Ale vedlejší účinky jsou daleko lepší – budete ve skvělé kondici! Stačí pro to jen málo – hodinka svižné chůze denně. Choďte na procházky, nevozte se všude autem a veřejnou dopravou, choďte co nejvíc pěšky.

Každý den jezte pravidelně zdravé jídlo

Nezůstávejte dlouho bez jídla, protože jinak budete mrzutí. Vyhýbejte se nezdravým potravinám plných cukru, a tekutinám, které zvedají cukr v krvi a spouští tak změny nálad. Vybírejte si potraviny bohaté na omega-3 mastné kyseliny jako je losos nebo lněná semínka, která udělají váš mozek šťastným (doslova).

Dopřejte si dostatek spánku

Výzkumy stále ukazují, že nedostatek spánku může mít dramatický dopad na vaši náladu a schopnost vypořádat se se stresem. Můžete si myslet, že jste v depresi nebo chronicky podráždění – může to být ale tím, že jen potřebujete více spánku. Pamatujte si, že byste neměli spát méně než 7 hodin denně.

Svůj čas věnujte přátelům a lidem, kteří vás umí rozesmát

Romrzelost může být jen dočasný stav mysli, který můžete změnit během chvilky přísunem dobrých podnětů. Že se vám nic nechce? Pokud nezačnete ihned něco dělat, i když vás tělo neposlouchá, z depky se nedostanete. Sedněte si s přáteli a poslouchejte jejich vtipné historky, pusťte si film a smějte se spolu. Příjemným zlepšovákem pro vaši náladu může být i dovádění s partnerkou.

Pusťte si hudbu, kterou milujete

Osvědčené jsou povzbuzující melodie, které vás nabudí a přivedou vás do dobrého rozpoložení. Chytře působí na psychiku např. znělky komediálních televizních seriálů typu „Jak jsem poznal vaši matku“ nebo „Přátelé“. Pokud vás přepadne chuť si u toho i zatrsat, nebraňte se tomu, budete se cítit dobře.

Držte hlavu zpříma

Když se cítíte pod psa, máte sklon hrbit se a ploužit se jako tělo bez duše. Stoupněte si rovně, při chůzi dělejte dlouhé kroky, nezapomínejte zhluboka dýchat a to nejdůležitější nakonec: usmívejte se, i když nemáte proč, výsledek se brzy dostaví.

Vyhýbejte se alkoholu

Chlast vám dodá dobrou náladu jen na malý okamžik, ale nakonec vaše nálada začne rychle klesat ke dnu jak Titanic a vy se budete utápět v depresi. Navíc alkohol ovlivňuje hloubku vašeho spánku, což znamená, že se budete druhý den po alkoholovém opojení cítit strašně, i kdybyste prospali 12 hodin v kuse. S alkoholem tedy jen opatrně, vyhnete se opici a nebudete mít pocit ztraceného dne.

Choďte na slunce

Za vašimi depresivními stavy může být i to, že se vyhýbáte slunečním paprskům. Zůstáváte zavření doma, nevycházíte ven, necháváte závěsy zatažené, nosíte sluneční brýle? Slunce má jednu zvláštní schopnost – jeho paprsky pronikají skrz kůži do našich těl, která si díky nim vytváří vitamin D, který je nezbytný pro odolnou psychiku. Naše mozky potřebují světlo, aby mohly vytvářet látky pro svou dobrou náladu. 

Pokud se naučíte dodržovat tento recept, měli byste se cítit daleko líp než předtím, aniž byste do sebe museli cpát drahé prášky, které neřeší váš problém. Začněte právě teď!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here