Co určitě nepít k proteinovým přípravkům?

0
78

Vypadá to, že hodit do sebe sportovní drink po na proteiny bohatém jídle večer vašemu tělu nepřinese žádné výhody… Nová studie totiž ukázala, že když si po proteinech dáte nápoje bohaté na cukry, pořád to spouští a nastavuje vaši interní mechaniku v těle na spíše na „přibírací“ režim.

V magazínu BMC Nutrition se objevila nová studie, v jejímž rámci bylo přizváno (a prohlédnuto) na 27 zdravých dospělých do dvou návštěv: při první snědli dvě stejně kalorická jídla (obě 500 kalorií přesně) s 15 % proteinů + v jednom případě do sebe hodili standardní slazenou sodovku a v případě druhém se zase omezili jen a pouze na sodovky se sladidly umělými. Při návštěvě druhé zase jedli dvě stejně kalorická jídla (opět těch 2 x 500 kalorií), nicméně šlo nyní již o 30 % proteinů v jejich jídle + i doprovodná sodovka byla ve stejném duchu jako poprvé.

A co bylo zjištěno? Že pití cukrem oslazených nápojů radikálně snížilo vliv celé této dietní a cvičební akce – zredukovalo vliv dietou způsobené termogeneze (objem energie potřebné k metabolizaci jídla a oxidaci tuků, či též proces startující rozbíjení tukových buněk).

A čím více proteinů snědli, tím více se proces snížil: za oné konstelace, že účastníci požili jídlo s 15 % proteinů a pili cukrové nápoje, oxidace tuků se snížila o 7,2 gramu. Když jedli 30 % proteinů a pili cukrový drink, pak dokonce o 12,6 gramů. Tím vlastně, jinými slovy, nastavili nepřímo tělo do stavu, aby uložilo více tuku.

A problém dvě – kalorie navíc s cukrovým nápojem nepomohly účastníkům v tom, aby se cítili méně hladoví. A i když více proteinů obecně trochu snížilo chuť po pikantním, slaném a tuku, zkombinování cukrem slazeného pití s proteinovým mega-jídlem posléze kupodivu zvýšilo chuť daných lidí na sůl a tučné věci!

Shrnuto a podtrženo, tím, že si přidáte do jídla hodně proteinů určitě zvýšíte své šance na zhubnutí, protože nebudete mít takový hlad, jelikož jste po něm více plni a netoužíte po jídle dalším. To ale také samozřejmě značí, že když k proteinovým drinkům na hubnutí přidáte slazenou sodovku, jste zase tam, kde jste byli. Takže vykašlete se na sladidla umělá (rozhodí odezvu těla/hormony pro trávení) i tradiční (náš mozek prostě chce bílý cukr) a zůstaňte u pití drinků absolutně bez ničeho (bílý čaj s malinami, jakékoliv bylinky, zelený čaj, …).

Zdroj + Foto: www.menshealth.com

ŽÁDNÉ KOMENTÁŘE

Zanechte komentář