Iveco Trakker | Spolehlivý silák pro všechny příležitosti

Share

Iveco Trakker je modelová řada nákladních vozů do podmínek, které by spousta jiných nákladních aut nevydržela ani jedno dopoledne. S Trakkerem můžete jezdit mimo asfaltové silnice – od prašných cestiček po brutální terén v lomech či lesích.

Histrorie modelu

Nákladní vozy Trakker vznikly v roce 1993 modelem EuroTrakker a za několik let se posunuly o značný kus kupředu. Mezi největší změny patří například inovace automatizované převodovky EuroTronic2 v roce 2001. V roce 2006 byly pak představeny nové motory splňující emisní normy Euro 5.

Jakýmsi razítkem potvrzujícím kvalitu a spolehlivost vozů Iveco Trakker bylo jejich nasazení do závodu Rallye Dakar 2006.

Od té doby se každým rokem představují nové modely, které jsou plné inovativních systémů a jsou osazeny novými díly. Tyto díly jsou stále odolnější a spolehlivější.

Konfigurace vozů

Jak již víte, vozy Trakker jsou vhodné pro univerzální použití a nemusíte se s nimi strachovat, že vyrážíte do terénu. Díky široké škále nástaveb a příslušenství můžete mít vůz vašich snů. Trakker může být osazen sklápěcí korbou, betonovou pumpou nebo domíchávačem betonu. Lze ho využít také jako údržbové vozidlo silnic nebo ho upravit dle požadavků hasičů či armády. Z továrny Iveco získáte 1 700 plnohodnotných konfigurací nákladních vozů, mezi kterými můžete vybírat.

U modelů Iveco Trakker se nemusíte rozhodně bát, že byste museli dělat kompromisy. Iveco u svých nákladních vozů nabízí několik verzí kabin, motorů, převodovek a konfigurací náprav. Udělejme si rychlý náhled na možné konfigurace.

2 podvozky | V rámci podvozků můžete volit mezi podvozkem s kabinou, která má hmotnost až 41 tun, nebo soupravy tahače s návěsem s hmotností až 70 tun. To rozhodně není lehká váha!

Několik druhů kabin | U kabin vozidel nabízí Trakker dvě výšky střechy – nízkou a vysokou. Lze též volit mezi krátkou a dlouhou kabinou. Krátká kabina je tu pro každodenní použití, dlouhá je vybavena lůžkem pro spaní. V kabině pak najdete sedadlo řidiče s integrovanou opěrkou hlavy, vzduchovým odpružením včetně regulace pružnosti nebo sedákem s nastavitelnou výškou a sklonem. V kabině je také důležité mít dostatek odkládacích ploch a prostor pro osobní věci a dokumentaci – to Trakker splňuje dokonale.

Různé pohony kol | U podvozků můžete volit hned mezi několika variantami konfigurací náprav a pohonů – 4×2, 4×4, 6×4, 6×6, 8×4 nebo 8×8.

iveco-menworld-02

Pohonné jednotky

Všechny hnací jednotky s označením Cursor jsou osazeny turbodmychadlem a díky proměnné geometrii disponují nejvyšším výkonem a točivým momentem v segmentu nákladních terénních vozů. Díky těmto motorům bylo možné snížit spotřebu paliva a zkrátit nutné odstávky vozidel.

Pohonné jednotky jsou k dispozici s objeem 8 a 13 litrů. Nabízejí pak výkon od 330 do 550 koní. Motorizace řady Cursor se kromě výkonu a točivého momentu může také chlubit nízkou hmotností a prodlouženými servisními intervaly, které mohou dosahovat až 150 000 kilometrů. Nízká hmotnost motorů navyšuje užitnou nosnost vozidla.

Všechny pohonné jednotky (kromě verze s výkonem 410 koní) jsou vybaveny dekompresní motorovou brzdou Iveco Turbo Brake (ITB), která zajistí společně s nízkými provozními náklady maximální bezpečnost.

Motory Cursor splňují u nákladních automobilů poměrně přísné emisní normy Euro 5. Můžete si také vybrat z několika technologií, díky kterým dokáží motory splňovat i nepovinnou normu EEV pro ekologická vozidla (přísná norma z roku 1999 pro motorová vozidla nad 3,5 tuny).

U vozidel Iveco Trakker můžete k jednotlivým motorům volit také různé typy převodovek. Velmi oblíbenými se staly 12 či 16stupňové automatizované převodovky EuroTronic nebo 16stupňové manuální převodovky se servořazením. Převodovka EuroTronic chrání motor před volbou špatné rychlosti nebo před přetočením, řadí rychleji a přesněji. Správné řazení převodovka vypočítá nejen podle otáček, ale podle zatížení vozu, stavu vozovky nebo stylu vaší jízdy. To optimalizuje otáčky motoru a snižuje spotřebu paliva.

iveco-menworld-03

Podvozky Trakker

Rámy vozidel Trakker jsou již od jejich počátku (1993) velmi silným argumentem pro výběr správného vozidla. Rámy jsou tvořeny speciální ocelí ve dvou tloušťkách – 7,7 milimetru a 10 milimetrů. Právě silnější rám je vhodný pro použití na vozidlech, které budou využívány v extrémních podmínkách.

Vozy Trakker mohou být odpruženy hned několika způsoby: mechanickými s parabolickými nebo semieliptickými pružinami nebo elektronicky řízeným vzduchovým odpružením ECAS. Odpružení ECAS je možné mít pouze na zadní nápravě na které se mění hmotnost. Právě kvůli změnám hmotností na zadní nápravě máte skvělou možnost regulace tlumení nápravy či náprav.

Elektronicky řízené vzduchové odpružení však dokáže regulovat tvrdost tlumičů nejen podle zatížení nápravy, ale také podle rychlosti nebo vlastností terénu či nákladu. ECAS je využíván v poslední době také u špičkových modelů SUV nebo u speciálních terénních vozidel. To vypovídá o tom, že je Trakker opravdu prémiový vůz nabitý mnoha chytrými technologiemi.

Bezpečnostní systémy

Nákladní terénní vozidla Iveco Trakker nabízejí bezpečnostní systémy, jaké známe z moderních vozidel. Mezi tyto systémy se řadí například ABS (protiblokovací systém brzd), EBL (elektronické omezení brzdné síly) nebo na přaní pak ASR (protiprokluz kol).

Funkci ABS lze samozřejmě deaktivovat a to v terénním režimu a do rychlosti 15 kilometrů v hodině. Neaktivní systém ABS je vhodný především pro sjíždění prudkých cest s nízkou přilnavostí (štěrk, jemný písek). Po překročení 15 km/h se ABS opět aktivuje.

K aktivní bezpečnosti je tu ale také bezpečnost pasivní. Tu zajišťují ochranné prvky kabiny, které jsou opět vyrobeny s maximálním důrazem na odolnost a spolehlivost. K těmto prvkům patří ocelový přední nárazník, který je rozdělen na tři hlavní části. V případě poškození nárazníku lze vyměnit pouze jeden díl a oprava tím pádem není tak nákladná.

Ocelový přední nárazník je na voze Trakker především pro ochranu vozu, může pomoci i řidiči. V rámci doplňků si můžete zvolit například ochrannou mřížku svítilny nebo ochrannou ocelovou desku chránící chladič a ústrojí mezichladiče.

Proč vybrat právě Iveco Trakker?

Vozy Iveco Trakker jsou neskutečně spolehlivé, o čemž svědčí i jejich nasazení již před nějakou dobou do Rallye Dakar. Ke spolehlivosti se pak přidává výkon s točivým momentem, možnost konfigurace podvozku nebo různé typy kabin.

Nákladní vozidla Iveco Trakker jsou vhodná pro všechny druhy povrchů. Jako doma se cítí v lomech nebo na lesních bahnitých cestách. Žádný terén jim není cizí.

Read more

Local News